A bihari térség régi álma valósul meg a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltásával és villamosításával, melynek alapkőletételi ünnepségét október 29-én tartották.
Bodó Sándor az ünnepi alkalmon azt mondta, a vasút történetének egy nagyon fontos pillanata lesz, amikor ez a fejlesztés megvalósul. A foglalkoztatáspolitikáért és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkár emellett beszélt a beruházás jelentőségéről is.
Vitányi István gondolatait azzal kezdte, 1998-ban, amikor Arnóth Sándor országgyűlési képviselővel bekerültek a Parlamentbe, a vasút kérdése mindkettejüknek szívügye volt.
Nyiszter Tamás beruházási vezérigazgató-helyettes a MÁV Zrt. fejlesztéseiről és céljairól szólt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyul Zoltán a beruházás műszaki paramétereit ismertette.
A több mint 47 milliárd forintból megvalósuló fejlesztés célja a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal teljes hosszán – a villamosítás mellett – a legalább 100 km/h pályasebesség visszaállítása, és a 22,5 tonnás tengelyterhelés biztosítása.