Június 30-án zárul az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. szemléletformáló programja, "A tiszta víz titka", mellyel a víz értékeit és a víziközmű-szolgáltatással összefüggő tevékenységeiket szerették volna bemutatni. A program sikeres zárásáról sajtónyilvános projektzáró rendezvényen június 29-én, a Társaság kazincbarcikai székházában adtak számot.
Az ÉRV. Zrt. szerkesztőségünknek eljuttatott sajtóközleményében kiemelte, a 136 275 000 Ft, vissza nem térítendő európai uniós támogatással megvalósult kampány keretében közös gondolkodásra és tettekre buzdította a társadalmi szereplőket, többek között a fenntarthatóság, a környezet- és vízbázisvédelem, az észszerű vízfelhasználás, a tudatos közműhasználat, a körforgásos gazdálkodás, illetve a víziközmű-szakma presztízsének növelése érdekében. A pályázat megvalósítása során a közszolgáltató az együttműködő partnereinek közreműködésével hívta fel a lakosság figyelmét a fókuszterületekre – többek között a víz szerepe és értéke, a környezet- és vízbázisvédelem, a fenntarthatóság, a tudatos vízfelhasználás, a műanyaghulladék visszaszorítása, a csapvízfogyasztás előnyei, a körforgásos gazdaság támogatása, a felhasználói elégedettség növelése, az innovatív, környezetkímélő, energiahatékony technológiák, megújuló energiák alkalmazása –, szinte valamennyi korosztályt megszólítva és bevonva az aktivitásokba, ezzel közel 22 000 aktív és több százezer passzív elérést produkálva. Túrasorozat, három kampány, a víz világnapjához kapcsolódó programsorozat, lakossági tájékoztató- és nyereményjátékok valósultak meg.
A sajtóközleményből az is kiderült, a projekt során tájékoztató kiadványok, tematikus filmek, rádiós műsorszámok és a közösségi média felületei segítették a szakembereket abban, hogy elérjék a felhasználókat. Létrejött „A tiszta víz titka” aloldal, a mobileszközökön pedig applikáció segítségével vonták be a lakosságot a szemléletformálásba. Tanösvényeket hoztak létre a Lázbérci, a Rakaca-völgyi és Komravölgyi víztározó környezetében, a Hasznosi és a Csórréti vízművekben kialakított új terepasztalok segítségével szemléltethető a víz útja a vízgyűjtő területektől, a nyersvízkivételen át a víztisztító művekig.
A közszolgáltató a projekt teljes időtartama alatt szoros kapcsolatot ápolt a média képviselőivel, ennek eredményeképpen a kampány kommunikációs üzenete – a passzív elérést tekintve – legalább 300 ezer személyhez eljutott.
A projekt június 30-án befejeződik, de az ÉRV. Zrt. az elért eredményekre építve tovább folytatja a szemléletformáló tevékenységét. Lőrinc Ákos vezérigazgató a záróeseményen úgy fogalmazott, a kampány vége egy új korszak kezdete is, amelyben még nagyobb hangsúlyt kívánnak fordítani a tudatos szemléletformálásra.