Ünnepélyes keretek között július 11-én tették le az M4-es autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár közti szakaszának alapkövét a 47-es főút most is épülő egyik csomópontjánál.
Az M4-es autópálya két szakaszban készül el. A 29,5 kilométeres szakaszon 2×2 forgalmi sávos autópálya épül leállósávval. A két szakasz összköltsége majdcsak 100 milliárd forint. Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt mondta: a mostani szakasz is jó példája annak a kormányzati tervnek, mely szerint 2022-ig valamennyi gyorsforgalmi út eléri az országhatárt. A Via Kárpátia újabb szakasza jöhet létre – mondta az államtitkár. Az M35-ös autópálya az M30-as autóút megépítésével, valamint az M4-es országhatárig történő folytatásával létrejön a gyorsforgalmi útkapcsolat Lengyelországtól egészen Erdélyig.
Történelmi pillanat az alapkőletétel – jelentette ki Dr. Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője az alkalom kapcsán.
Cseke Attila romániai szenátor úgy fogalmazott, a Romániában élőknek fontos az alapkőletétel, hisz amellett hogy gyors és biztonságos közlekedést nyújt, a gazdaság élénkítésében is része lehet a megépülő sztrádának. Muraközi István, Berettyóújfalu polgármestere arról beszélt milyen előnyökkel jár a város és a Bihari térség számára az autópálya és mit várhatunk el a megépítésétől. Az I. szakasz kivitelezését a HÓDÚT Kft. és a Duna Aszfalt Kft. végzi nettó 15 milliárd forint értékben. A II. szakasz nyertes vállalkozói a HÓDÚT és a Duna Aszfalt Kft. valamint az A-Híd Zrt. A kivitelezés költsége 83 milliárd forint.